26 Ekim 2011 Çarşamba

Sosyal Medya



Ülkemizde ve çevremizde internet kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımıza giren Sosyal Medya kavramı. Sosyal Medya nedir ? Nasıl kullanılır ?

Sosyal medya, cümlelerden resimlere, müziklerden videolara kadar uzanan ve teknolojiyi kullanarak çok çeşitli bir alanda interaktif bir paylaşıma olanak sağlayan yeni bir web terimidir.*

Sosyal medya dediğimizde içerisinde sosyal ağlar, bloglar, mikro bloglar, anlık mesajlaşma servisleri, video paylaşım siteleri, forumlar gibi bir çok uygulamayı içinde barındıran bir terimdir.

Yaşamış olduğumuz bu dijital çağda hangimiz gün içerisinde sevdiğimiz bir video’yu internet ortamında izlemiyoruz ya da hangimiz arkadaşlarımızın genel zaman içinde neler yaptığını facebook aracılığıyla takip etmiyor. Gün içerisnde internette geçirmiş olduğumuz zamanın neredeyse 2/3’ünü Sosyal Networkleri ziyaret ederek geçiriyoruz.

Peki ziyaret ettiğimiz bu siteler neler acaba ? Siz bunlardan kaçını kullanıyorsunuz?

BLOG

Web 2.0 sıfırla tanıştığımız zamandan beri hayatımızda olan ‘blog’ kelimesi asıl anlamıyla ‘web günlüğü’ olarak tanımlanmakta. Bir veya birden daha fazla kişi veya kurumlar tarafından hazırlanıp yönetilebilir. Son dönemlerde şirketlerin tutmuş oldukları bloglarda çok önem kazanmaya başlamıştır. Örneğin Turkcell’in blogu gibi link vermeli

Yazdığınız blog’u en önemli unsuru sizin sağlamış olduğunuz içerik kısmıdır. Ardından güncel, samimi ve değerli içerikler sunabiliyor olmaktır. Dünyada ve ülkemizde çok fazla takip edilen ve okuyucuları bulunan değerli blog yazarları bulunuyor. Ülkemizde de her geçen gün blog yazma ve tutma eğilimleri olumlu bir şekilde artmakta.

MİKRO BLOG

Bloglarla kıyasladığımızda, en önemli özelliği daha anlık, kısa ve yalın ifadelerle içerik paylaşımını sağlamaktadır. Örneğin en popüler mikro blog servisleri arasında Twitter yer almaktadır. 140 karakterle sınırlı olarak en kısa ve sade içeriği başkalarıyla paylaşmak amaçlı kullanılmakta. Özellikle dünyada yer alan gelişmeleri çok hızlı takip edebilmek konusunda en hızlı paylaşımında bulunan platform mikro bloglardır. Mobil telefonlarda bulunan aplikasyonlar sayesinde paylaşım daha da kolayca yayılmaktadır.

SOSYAL AĞLAR

İnetrenet kullanıcılarının birbiriyle tanışması, iletişimde olması, içerik paylaşması ve hatta işbirliğinde bulunması ve ortak ilgi alanlarındaki kişilerle bir araya gelerek grup oluşturması amacıyla kurulmuş olan sitelere sosyal ağ (networking) siteleri olarak tanımlıyoruz. En iyi örneklerinden biri olan Facebook ve sektörel amaçlı kullanacağımız sosyal ağımızı genişletebileceğimiz Linkedin’de önemli sosyal ağlardan biridir.


ONLINE PAYLAŞIM SİTELERİ

Internette yer alan bir çok şarkı, video, fotoğraf ve sunumların paylaşımı için kullanılan yaygın olarak kullanılan bir çok site yer almakta. Bunların arasında video paylaşımı konusunda kullanımı en yaygın olanı YouTube’dur. Halen ülkemizde açık olması tartışılsa da.

Sunumlar içinde kullanılan en yaygın site ise Slideshare’dir.

Tüm bu paylaşım siteleri ihtiyaçlar doğrultusunda yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.


SOSYAL İMLEME

İnternet kullanıcılarının internet ortamında beğendikleri internet sitelerini veya beğenmiş oldukları içerikleri başkalarıyla paylaşılmasını sağlayan araçlardır. Kullanıcılar beğendikleri içerikleri oylayarak ya da yorumlayarak takip ederler. Tıpkı Facebook’ta yer alan Yorum Yap ve Beğen alanları bulunması gibi. Bu sayede milyonlarca içerik arasından insanların ilgisini çekebilecek yazılar, videolar ön plana çıkmış olur.
    
                            

Kısaca anlatmaya çalıştığım araçlar içerisinde benim en çok kullandıklarım ise Twitter, Facebook ve blogspot.com içerisinde yer alan kendi blog sayfam. Son olarak sizlere buradan bir tavsiye vermek isterim. Sosyal medya içerisinde geçen yoğun sosyalleşme güzel olmakla beraber sanal olmayan sosyalleşmenin ne kadar önemli olduğunu unutmayın. Zaman zaman sanal dünyadan sıyrılarak gerçek dünyada sosyalleşmenin keyfini çıkarmanızı öneririm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder