20 Ekim 2011 Perşembe

IPZ 2011 Zirvesinden Notlar

IPZ 2011 Zirvesi    
                               
                                                                                 

21-22 Eylül 2011 tarihlerinde gerçekleştirilen zirevenin sloganı “Pazarlama zaten interaktiftir!” konseptine dayalıydı. Tüm konuşmacılar bu konsepte bağlı kalarak sunumlarını gerçekleştirdiler. Açılış konuşması kapsamında 3 konuşmacı yer almış oldu. Hakan Senbir, Günseli Özen Ocakoğlu, Hakan Kaplan

* Hakan Senbir’in yapmış olduğu açılış konuşması konusunda belirtmiş olduğu slogan şu şekildeydi:

Medya + Deneyim = Para;  bu iki kriteri elinde tutabilen firmaların ayakta kalabilceğini açıkladı. Senbir’in açıklamış olduğu bir kaç istatistiki bilgileri  aşağıda paylaşıyorum.

•    Her gün atılan ortalama tweet sayısı 180 milyondan fazla.
•    Her 3 kadından 1′i uyanınca tuvalete bile gitmeden önce Facebook hesabını kontrol ediyor.
•    Mobil kullanım oranları ise ; uyumadan önce % 64 ve % 65 yemek öncesi.
•    Geçen sene gerçekleşen her 6 evlilikten 1′i sosyal medya aracılığıyla tanışan kişiler arasında gerçekleşti.

* Diğer bir açılış konuşması Günseli Özen Ocakoğlu tarafından yapıldı. Konuşmasında sektörün ne kadar büyüdüğünü ve kısaca bu gelişmelerin çok sevindirici olduğunu dile getirdi.

* Ardından AVEA Pazarlamadan Sorumlu Genel Md. Yard. Hakan Kaplan açılış konuşmasında Dijital’in artık Ana Mecra olduğunu, hatta 2011 yılında dijital’in açık hava reklamacılığını %7.12 ile geçmiş olduğunu, data tüketiminin de  2 katına katlandığını belirtti.  Dijitale kayan yoğun ilgi nedeniyle mobil cihazların satışının daha da artacağı konuşuldu. 

* Dr.Yiğit Kulabaş  / Ericsson Global Pazarlama Direktörü

Internet, Inovasyon ve Geleceğe Yolculuk isimli sunumuyla cep telefonlarımızın nasıl hayatımızın temel taşlarından biri olduğunu anlattı. Sabah uyandığımızda ilk iletişime geçtiğimiz cihazın alarm nedeniyle cep telefonlarımız olduğunu söyledi. Ardından uyanır uyanmaz Facebook hesaplarına bakan kişilerin olduğunu bildirmiştir. “Her 5 insandan 1′i sabah kalktığında Facebook profiline bakıyor ve ayda toplamda 700 milyar dakika, FB üzerinde geçiriliyor.

Bu durumun mobil cihazlara olan bağımlılığımızdan ötürü kaynaklandığını ifade etti.

IPZ 2011 Zirvesinin Ana Sponsoru olan Youth Republic’ten  Youth Republic CEO’su,  Serhat Gürcü gençlerle ilgili çarpıcı veriler sundu. Youth Insight Sosyal Medya Araştırma Raporlarındaki veriler yer almıştır.

-    Üniversite öğrencilerinin %70’i yalnız yaşıyor.
-    Harçlık pazarı yıllık 80 milyar TL.
-    Gençler haftada 50 saat gibi sosyal medyada geçiriyorlar.
-    Bir gencin Facebook’taki arkadaş sayısı: 415
-    Üniversite öğrencilerinin satın alma kararlarında arkadaşlarından etilenme yüzdesi reklamlara göre %65 daha fazla. Bu oran lise öğrencilerinde %35.
-    Türkiye’de toplam 34 milyon internet kullanıcısı var ve bunların 30 milyonu Facebook’a kayıtlı.
-    Türkiye nüfusunun 16 milyonunu, 15-24 yaş arası gençler oluşturuyor. Bunlardan 14 milyonu Facebook’a üye!
-    Bir liseli Facebook’ta ortalama 17 markayı beğenmiş.
-    Bir üniversiteli Facebook’ta ortalama 43 markayı beğenmiş.
-    Bir markayı like edenlerin ortalama 1/3’ü daha sonra unlike ediyor.
-    Unlike edilme nedenleri: 1) Beni ilgilendiren güncelleme yok. 2) Çok fazla güncelleme yapıyorlar.
-    Like nedenleri : 1) Marka ile ilgili yenilikleri takip etmek. 2) Kampanya ve özel indirimlerden haberdar olmak. 3) Hediye almak.
-    Gençler gerçek hayatta sevdikleri ve bağımlığı olukları markaları beğenme eğiliminde oluyorlar. Aksi halde onları kazanmak için hediye vermek gerekiyor.
-    Gençlerin Twitter’da olma amaçları : Ünlüleri takip etmek.
-    Liselilerin % 43’ü, üniversitelilerin % 39’u en az 1 ünlüyü takip ediyor.

Bu veriler doğrultusunda, hedef kitlesi gençlere yönelik olan markaların dikkat etmesi ve mutlaka sosyal medya stratejilerinde göz önünde bulundurmaları gereken istatistikler olduğunu belirtmiştir.

* Emre Topsakaloğlu / Efes Türkiye İletişim Müdürü

“Pazarlama zaten interaktiftir!” sloganını en güzel haliyle anlattan marka Efes Pilsen oldu. Bunu da 42 yıl önce Efes Pilsen’in ismini bir gazete ilanıyla açmış olduğu yarışma sayesinde bulmuş olmasıydı.

42 yılda teknolojisini geliştirerek Efes’in interaktif bakış açısı da parallel olarak gelişti. Bunun en güzel örneğinin One Love Festivali olduğu belirtildi.


http://www.youtube.com/watch?v=1kwGG2mkh6o&feature=player_embedded

Ayrıca IPZ 2011 RFID teknolojisini kullanarak standa verilmiş olan kartı 1 dakikadan kısa bir sürede Efes’in laptop’unda bağlı olan kart okuyucusuyla, Facebook hesabınıza tanımlıyorsunuz. Böylece IPZ 2011’de yapmış oldukları sunum Facebook aracılığıyla sayfanızda yer almış oluyor.  

* Summer Bedard IPZ 2011 Keynote Speaker

Internette Ayakizin Kadar Varsın konuşması,  IPZ 2011’in heyecanla beklenen konuşmalarından biriydi. Katılımcıların bir çoğu pür dikkat kendisini dinledi. Bedard  internette ayak izi bırakma kavramının sınırlarının nereye gittiğini üç kavramla açıkladı.

Quantified Self (Nicel Benlik, Ölçülebilir Benlik) ve Googling Yourself  kavramları bu konuda en etkileyici olanlarıydı. Quantified Self web sitesinde de örneklerini görebileceğiniz gibi hayatımızın kaydını tutma, bunları raporlama ve erişilebilir şekilde dijital ortamlarda saklamak yönünde bir trend mevcut günümzde.  Harcamalarımızı, sosyal çevremizi,  gittiğimiz yerleri hatta cinsel hayatımızı ve uykumuzu bile dijital olarak belgeleyebildiğimizi ortaya koydu.

Bunun bir aşama ilerisi ise aklımızdaki soruları geriye dönük olarak kendi geçmişimiz içinde dijital olarak aramak. Bugüne kadar sadece excel telefon defterimizde, maillerimizde veya çoğunlukla Facebook üzerinden geçmişimize ulaşmaya çalıştığımız düşünülürse bu artık yeni bir ihtiyaca cevap verebileceği düşünülüyor. Hatta bu aşamada hayatının her bir detayını muhteşem grafiklerle kayda döken, yılın kaç ayını bıyıklı geçirdiğini bile içeren kendi yıllıklarını çıkaran Feltron örneğini verdi. http://feltron.com/ yıllıklarının bulunduğu site.

Ayrıca NikePlus uygulaması  ile ne kadar koştuğumuzu, Twitter bağlantılı baskülümüzle ne kadar kilo verdiğimizi ya da ilerinin akıllı evleriyle buzdolabımızda hangi malzemeden ne kadar olduğunu ya da geçen yıl o gün ne yediğimizi öğrenebileceğimiz günlerin çok uzakta olmadınığı bu tarz uygulamaların gün geçtikçe artacağını dile getirmiştir. Bu olgunun tamamına “hafızamızı devretme” (outsourcing memory) diyor.

Facebook devrimiyle bu kavrama çok yaklaştığımızı ve her bir alanda  ayak izlerimizi erişilebilir şekilde kaydetmemiz yönünde ilerleyen bir  teknolojinin sunulduğunu bahsetti. Sunumda  insan hafızası %100 kesin olmadığını  ancak dijital kaynaklardan ve başkalarının yarattığı görseller veya bilgi yapıları içinden şekillenmiş şekilde ulaşacağımız geçmişimiz veya diğerlerinin geçmişleri daha doğru ve net olarak hatırlayabileceğimizi de anlattı.

* Bedük, Murat Kahraman, Özgür Alaz TTNet


“Henüz piyasaya çıkmamış bir şarkı 21 bin kişiye nasıl dinletilir? Bedük TTNET Müzik’le Facebook’da Full’lendi” başlıklı konuları katılımcılarla paylaştı.
Sosyal medyadaki hesapların en fazla üyesi bulunan sektör --> müzik sektörü olduğunu belirtti.
Türkiye’de ilk defa bir markanın sosyal ağları kullanarak yürüttüğü ilk proje olmasından dolayı önem taşıyor. TTNet Müzik’le + BEDÜK projesi için oluşturulmuş olan  strateji sayesinde Facebook’ta Bedük’ün şarkısını paylaşan herkesin şarkının 1 saniyesini açtırabiliyor  olması ve video’yu paylaşan herkesi interaktif kılıyor olması başarıyı getirmiştir.  48 saat içerisinde Bedük’un Full şarkısının tamamı, şarkıyı paylaşan kişiler sayesinde  açılmıştır. Bu çalışma sayesinde 30.000 yeni üye kazanımı sağlanmıştır ve ilk defa Facebook ile bir marka ortak bir proje yürütmüş oldu.

Özgür Alaz’ın paylaşmış olduğu detaylı sunumun linki  http://www.slideshare.net/marketallica/beduk-ttnet-mzik-facebook-kampanyası

* Sinem Üner Ünsal AVEA Pazarlama İletişim Direktörü – Ömer Lüfti Diri AVEA Dijital & Doğrudan Pazarlama Birim Müdürü

AVEA’nın dikkat çektiği  Facebook’un gücüydü! Türkiye’deki Facebook üyelerinin ortalama 300 arkadaşı olduğunu iletti. Tüketiciler sosyal medyada her şeyi söylediğini bu nedenle çok değerli bir mecra olduğunu ve Facebook sayfanızın firmanızın vitrini olduğunu. Bu nedenle buraya özen göstermeleri gerektiğini belirtti.  Gerek sayfanın tasarımıi gerekse içeriğinin hayati önem taşıdığını. Sosyal medyada ancak doğru hedef kitleye doğru zamanda doğru mesajı vererek satışları arttırabileceğini ifade ettiler.

Avea’nın dikkat çektiği bir başka önemli konu ise; Sosyal medyadan web sitemize, web sitemizden sosyal medyaya akıllı bir trafik yaratması gerektiği. Doğru içerik ve doğru zamanlama “newsfeed optimizasyonu” için hayati önem taşıması. Böylece Sosyal Medya kimin işi? sorusunun cevabını ise Avea şu şekilde cevaplamıştır. Birçok departmanın bu mecranın öneminin farkında olarak hareket etmesi gerekiyor. Pazarlama lider pozisyonda olmalı, kurumsal iletişim, müşteri ilişkileri, satış departmanlarından destek almalı.

Mobil Operatörler için Sosyal Medya Nedir ? adlı bir sunumu paylaştı.  Sunumun içerisinde aşağıda, facebook istatistiklerinin bulunduğu link yer almaktadır :

http://www.slideshare.net/AveaKurumsal/ipz-2011-mobil-operatr-20


PANEL

DIGITAL YOUTH ve DEKALTON BUZZ

Bütünleşik  sosyal medya iletişimi – Philips Sensotouch sosyal medya iletişim çalışmaları örneği.

* Samet Ensar Sarı Dekalton Buzz Kurucu Ortağı/ Vadi Efe Dekalton Buzz Kurucu Ortağı – Pınar Küçüktepe Philips Ülke İnternet Müdürü

“Philips ile Sinek Kaydı’ projesindeki amaçlarının , SensoTouch 3D traş makinesini hedef kitle ile eğlenceli bir şekilde buluşturmak ve ürünün satışlarını arttırmaya yönelik etki yaratmak olduğunu ifade  ettiler.

Dekalton Buzz’un müşteriden almış oldukları brief doğrultusunda bu proje içerisinde bir advergame’in bulunması istenmiş. Bunun nedeni tüketicinin advergame ile bilgilenmeleri ve deneyim kazanmalarını  istemiş olmalarıdır. 

Böylece Dekalton Buzz, müşteriden aldığı detayları  entegre bir şekilde geliştirmişlerdir. Ürünün 360 derece Pazarlama planının sosya medyada; Facebook  oyunu, Dijital PR, Dijital Bilgilendirme, blogger etkileşimi ve Facebook reklamları  ile tamamlandığını anlatılmıştır.. Ayrıca, oyunu sahada oynatıp kullanıcı datası toplayarak, dijital mecraların yanı sıra ürünün satış ve tanıtım noktalarını da efektif  bir şekilde kullanmışlardır.

Philips Türkiye sayfası bu sayede 1 ay içerisinde 50.000 yeni hayran kazanarak %90’lık bir büyüme sağlamıştır. Ürün, yüksek satış fiyatına rağmen, hepsiburada.com’da satılan her iki traş makinesinden 1’i  en çok satan traş makinesi olmuş. Bayanlar bile eşleri için bu ürünü satın almışlardır.

Marka bilinirliği çok yüksek olan Philips markasının geleneksel’den dijital’e kaydırdıklarını belirterek sunumu tamamlamışlardır.

IPZ 2011 Zirvesinin Son Oturumunda Günseli Özen Ocakoğlu ve 6 Blogger’la söyleşi düzenlenmiştir.

                                                        

Blogger oluşumunun yeni kurulduğu dönemlerden bu yana neler değişti ve geliştiği üzerine sohbet ederek soru-cevap şeklinde oturum gerçekleştirilmiştir.

Yoğun katılım ve etkin case’ler sayesinde geçmiş yıllara kıyasla etkili bir zirve olmuştur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder