9 Ocak 2014 Perşembe

Türkiye’de Linkedln Kullanımı


Türkiye’de Linkedln Kullanımı


Sosyal medya araçları arasında kendini mesleki iş alanı üzerine kurgulamış, 200 milyonu aşan üyesiyle 2003 yılında Facebook’tan da önce kurulmuş olan bir internet sitesi. Türkiye’deyse şu an 1.7 milyon üzerinde LinkedIn üyesi bulunuyor. 200’den fazla bölge ve ülkede de, 19 farklı dilde hizmet veriyor. Linkedln üyelerine ilgilendikleri alanlarla ilgili gelişmeleri takip etme imkanı sunan on- line bir servis sağlayıcı durumundadır.


Türkiye’de Facebook ve Twitter’dan sonra yeni trend sosyal medya aracı olarak görülmeye başlanan Linkedln için iş dünyasının Facebook’u diyebiliriz.  Diğer sosyal medya araçlarından farklı olarak özellikle iş alanında, sektörel ve profesyonel networking odaklı olarak daha geniş çaplı iş profiline hitap ederek büyüme sağlayan bir sosyal alan. Geçen yılki  gelir büyüme oranlarına baktığımızda, rakipleri olan Facebook ve Twitter’a kıyasla hayli ivme kazanmış bir mecra.
Linkedln’in gelişimindeki en büyük payın, mevcut sosyal paylaşım pastasının büyük bir dilimini, Türkiye’deki Linkedin kullanıcılarına ait olması da pek şaşırtıcı değil aslında. İstatistiki sonuçlara göre, Türkiye’deki büyümenin geçen yıla oranla yüzde 140 şeklinde bir gelişim sağlandığına ilişkindir. Bu da Türkiye’nin, Linkedln kullanımında gelişmekte olan ülkeler arasında birinci sırada yer aldığını göstermektedir.
Kısaca Linkedln’de geçirdiğiniz 15 dakika içerisinde nelerin değiştiğine bir göz atalım: LinkedIn’e 15 dakikada bir, 2 bin 700 yeni üye katılıyor. 12 bin paylaşım yapılarak, 280 bin üzerinde birçok profil görüntüleniyor.

Türkiye’deki birçok kişi Linkedln’de aktif olarak iş bilgilerini ve kariyer geçmişleriyle beraber paylaştıkları profilleri sayesinde, iş dünyasındaki diğer paylaşım sağlayıcılarla iletişim ve etkileşim içine girebilmekteler. Facebook, Twitter sosyal ağların içerik yapısından daha farklı olan bu sosyal mecrada yapılan paylaşımlar çoğunlukla iş, kariyer ve sektörel ağırlıklı olmaktadır. Kullanıcıların özgeçmiş bilgilerinin de bu sosyal ağlarda paylaşılıyor olması, yeni iş arayan kullanıcıların da aktif olarak bu sosyal platformu kullanmaya teşvik ediyor. Bu sayede Linkedln ile iş dünyasındaki en son trendleri öğrenebilme imkanına sahip olunabilmektedir.
Ayrıca Türkiye’de var olan birçok İK firmasının personel ararken bu kaynağı kullanıyor olması da, kullanıcıları daha aktif olmaya iten ve profillerini daima güncel tutmaya teşvik etmektedir.
Örnek verecek olursak; bir arkadaşınızın son katılmış olduğu sertifika programını bitirdiği günün ardından bu bilgileri Linkedln’e aktardığını rahatlıkla gözlemleyebilirsiniz. Böylelikle profiller güncel ve edinilen bilgilerle, sizinle ve de pek çok insanla anında paylaşılabilir hale  gelmektedir. 
  • İş bilgilerinizi, öz geçmişinizi, hangi pozisyonda çalıştığınız ve ünvanınızı profilinizde net ve açık bir şekilde belirtmelisiniz.
  • İş profilinize uygun bir fotoğraf seçmelisiniz.
  • Profilinize sahip olduğunuz yetenekleri, sertifikaları ve ilgi alanlarınızı paylaşarak profilinizi zenginleştirmelisiniz.
  • Sektörünüzle ilgili trendleri takip etmek istiyorsanız ilgilendiğiniz alanla ilgili gruplara üye olmalısınız. Gruplarda aktif olabilir veya sadece paylaşımlardan bilgi edinebilirsiniz.
    Bana Linkedln ulaşmak için : https://www.linkedin.com/in/riellavaron










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder