Türkiye’de Linkedln
Kullanımı
Sosyal medya araçları arasında kendini mesleki iş alanı
üzerine kurgulamış, 200 milyonu aşan üyesiyle 2003 yılında Facebook’tan da önce
kurulmuş olan bir internet sitesi. Türkiye’deyse şu an 1.7 milyon üzerinde LinkedIn üyesi bulunuyor. 200’den
fazla bölge ve ülkede de, 19 farklı dilde hizmet veriyor. Linkedln üyelerine ilgilendikleri
alanlarla ilgili gelişmeleri takip etme imkanı sunan on- line bir servis sağlayıcı
durumundadır.
Türkiye’de Facebook
ve Twitter’dan sonra yeni trend sosyal medya aracı olarak görülmeye başlanan Linkedln
için iş dünyasının Facebook’u diyebiliriz.
Diğer sosyal medya araçlarından farklı olarak özellikle iş alanında,
sektörel ve profesyonel networking odaklı olarak daha geniş çaplı iş profiline
hitap ederek büyüme sağlayan bir sosyal alan. Geçen yılki gelir büyüme oranlarına baktığımızda,
rakipleri olan Facebook ve Twitter’a kıyasla hayli ivme kazanmış bir mecra.
Linkedln’in gelişimindeki en
büyük payın, mevcut sosyal paylaşım pastasının büyük bir dilimini, Türkiye’deki
Linkedin kullanıcılarına ait olması da pek şaşırtıcı değil aslında. İstatistiki
sonuçlara göre, Türkiye’deki büyümenin geçen yıla oranla yüzde 140 şeklinde bir
gelişim sağlandığına ilişkindir. Bu da Türkiye’nin, Linkedln kullanımında gelişmekte olan
ülkeler arasında birinci sırada yer aldığını göstermektedir.
Kısaca Linkedln’de
geçirdiğiniz 15 dakika içerisinde nelerin değiştiğine bir göz atalım:
LinkedIn’e 15 dakikada bir, 2 bin 700 yeni üye katılıyor. 12 bin paylaşım yapılarak,
280 bin üzerinde birçok profil görüntüleniyor.
Türkiye’deki
birçok kişi Linkedln’de aktif olarak iş bilgilerini ve kariyer geçmişleriyle
beraber paylaştıkları profilleri sayesinde, iş dünyasındaki diğer paylaşım
sağlayıcılarla iletişim ve etkileşim içine girebilmekteler. Facebook, Twitter sosyal ağların
içerik yapısından daha farklı olan bu sosyal mecrada yapılan paylaşımlar
çoğunlukla iş, kariyer ve sektörel ağırlıklı olmaktadır. Kullanıcıların
özgeçmiş bilgilerinin de bu sosyal ağlarda paylaşılıyor olması, yeni iş arayan
kullanıcıların da aktif olarak bu sosyal platformu kullanmaya teşvik ediyor. Bu
sayede Linkedln ile iş dünyasındaki en son trendleri öğrenebilme
imkanına sahip olunabilmektedir.
Ayrıca
Türkiye’de var olan birçok İK firmasının personel ararken bu kaynağı kullanıyor
olması da, kullanıcıları daha aktif olmaya iten ve profillerini daima güncel
tutmaya teşvik etmektedir.
Örnek
verecek olursak; bir arkadaşınızın son katılmış olduğu sertifika programını
bitirdiği günün ardından bu bilgileri Linkedln’e aktardığını rahatlıkla
gözlemleyebilirsiniz. Böylelikle profiller güncel ve edinilen bilgilerle,
sizinle ve de pek çok insanla anında paylaşılabilir hale gelmektedir.
- İş bilgilerinizi, öz geçmişinizi, hangi pozisyonda çalıştığınız ve ünvanınızı profilinizde net ve açık bir şekilde belirtmelisiniz.
- İş profilinize uygun bir fotoğraf seçmelisiniz.
- Profilinize sahip olduğunuz yetenekleri, sertifikaları ve ilgi alanlarınızı paylaşarak profilinizi zenginleştirmelisiniz.
- Sektörünüzle ilgili trendleri takip etmek istiyorsanız
ilgilendiğiniz alanla ilgili gruplara üye olmalısınız. Gruplarda aktif olabilir
veya sadece paylaşımlardan bilgi edinebilirsiniz.Bana Linkedln ulaşmak için : https://www.linkedin.com/in/riellavaron
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder