Yaşanan
SOMA maden ocağı faciasıyla, sosyal medyanın hayatımızdaki önemini bir daha
anlamış olduk. Türkiye gündemi,
bildiğiniz gibi 13 Mayıs Salı günü öğleden sonra değişime uğrayarak, felaket
ölüm haberleriyle sarsıldı.
Birçok
afet, doğal felaket ve toplumsal olaylar da olduğu gibi sosyal medyanın en
popüler anlık mesajlaşma ve haber alma kaynağı olarak kullandığımız twitter
sayesinde örgütlenmeyi neredeyse yaşam biçimimiz haline getirerek, SOMA
faciasında da sosyal medyanın etkin kullanılmasıyla, TWITTER mecrasında da, geniş yer buldu. Olayın yaşandığı günün
akşamında, Türkiye’nin konuya göstermiş olduğu hassasiyetle, paylaşımlar ve
bölgeden gelen haberlerin artmasına paralel olarak sadece 13 - 15 Mayıs
tarihleri arasında SOMA’yla ilgili paylaşılan yorumlar, haberler, taziyet ve
eleştiriler 16.4 milyon mesajla, tüm Twitter konuşmalarının %66’ılık gibi
yüksek bir oranda gelişti. Bu orana ulaşılmasındaki en önemli etkenlerden biri,
gündemle ilinti hashtaglerin kullanılmasıyla, sosyal medyadaki paylaşımların kartopu gibi büyümesine neden oldu.Konuyla ilgili haber alma kaynağımızın kısıtlılık göstermesi ve
bizlerin de doğru bildirimlere ulaşmak isteğinde olmamız nedeniyle, Soma’da
yaşananlarla ilgili haber ve görüntüleri yaymak için ve de hislerimizi,
düşüncelerimizi aktarabilmek adına en çok #soma #günkömürkarası #somayaduaedelim gibi hashtagler paylaşılmış oldu.
Böylelikle
Türkiye’deki twitter üzerinden gündemi takip eden dış basın ve birçok yabancı
kurum, kuruluş, web siteleri, futbol takımları, futbolcular ve ünlü birçok kişi
bizlerin acısını paylaşarak, bizlere
destek vermeye ve yanımızda olduklarını yine sosyal medya ve dijital ortam
aracılığıyla duyurmaya çalıştılar.
Bunları birkaç
örnekle paylaşacak olursak ;
*Ünlü
şarkıcı Rihanna’nın twitter hesabının cover (kapak) fotoğrafını Soma olarak
değiştirerek bu facianın milyonlara ulaşmasını ve bu konudaki üzüntüsünü ve
desteğini paylaşmak istemiştir.
*Ünlü
İngiliz takımları Chelsea ve Liverpool’da Facebook’ta yer alan resmi
hesaplarından taziye mesajı yayınladılar. İspanya’nın ünlü takımı
Barselona’da resmi twitter hesaplarından Soma’daki kazayla ilgili mesajlarını
paylaştılar.
*Yandex, Türkiye-Soma’da
yaşanan felaket ile ilgili olarak web sitesinde bulunan Haberler bölümüne “Soma
Madeni” sekmesi ekleyerek Soma’yla ilgili çıkmış olan tüm haberleri bir alanda
toplayarak kullanıcılarına sunabilmiş ve gereken desteği göstermiştir.
*Google.com.tr
ise ana sayfasında siyah kurdeleye yer vererek, ülkemizdeki yas dönemini
bizlerle paylaşmıştır.
Türkiye’nin
kalbinin Soma’da atığı şu günlerde biraz olsun sosyal medya’nın sadece
eğlenceli yüzünü değil, olağan bir ihtiyaç olduğunu ve doğru kullanıldığında
bizleri doğru şekilde haber kaynaklarına ulaştırabilmesine ve doğru bir
kamuoyuna ve de toplumsal hareketlenmeye destek verebildiğini görebiliyoruz.
Gönül isterdi
ki bu olaylar yaşanmadan uygarlık seviyesi üst seviyelere ulaşmış toplumlarda
olduğu gibi gereken tüm duyarlılığı gösterebilelim ve bu tür felaketlerin önünü
kesebilelim. Bu anlamda tüm maden ocaklarındaki kayıplarımıza başsağlığı diler,
bu felakette yaralanan madencilerimize de acil şifalar temenni ederiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder